Zavedenie ISO 9001
Na organizácie vykonávajúce technické a emisné kontroly sú kladené čoraz väčšie nároky zo strany štátnych inštitúcií a zvyšuje sa dôraz zákazníkov zameraný na kvalitu služieb. V rozvíjajúcom sa konkurenčnom prostredí sú manažéri nútení zaoberať sa kvalitou a stabilitou poskytovaných výkonov, ich riadením a neustálym zlepšovaním, aby boli schopní uspokojovať potreby zákazníkov za primeranú cenu.
Jedným zo základných nástrojov na zabezpečenie a dosiahnutie kvality je systém manažérstva kvality (SMK) podľa normy STN EN ISO 9001. Celosvetovo uznávanú normu ISO 9001: 2015 vypracovala Medzinárodná organizácia pre štandardizáciu (ISO) a jej účelom je stanoviť jednotné požiadavky na systém manažérstva kvality. Nevzťahuje sa výlučne na vybrané produkty, ale na všetky odvetvia priemyslu a služieb.
Prečo zavádzať ISO 9001?
- Už pri zavádzaní SMK sa vykoná presná identifikácia procesov v organizácii a vytvoria sa predpoklady pre elimináciu tých neefektívnych.
- Produktivita práce sa zvýši stanovením konkrétnych právomocí a zodpovedností pre každého pracovníka.
- Zavedením SMK firma jasne prezentuje, že je vo všetkých svojich činnostiach orientovaná na uspokojenie požiadaviek svojho zákazníka a na napĺňanie jeho očakávaní.
- Zvyšuje sa konkurencieschopnosť organizácie hlavne vo výberových konaniach a pri získavaní verejných zákaziek, kde je zavedenie SMK stále častejšie jednou zo základných podmienok účasti.
- Zvyšuje sa spokojnosť klientov – majiteľov vozidiel.
- Dosahujú sa úspory nákladov a lepšie sa využívajú zdroje.
- Zvyšuje sa bezpečnosť.
- Zvyšuje sa akceptácia prevádzkovateľa STK zo strany bánk a úradov.
- Dajú sa podstatne znížiť časové náročnosti poskytovaných služieb a minimalizovať režijné náklady.
- Organizácia je lepšie pripravená na obchodné a technické podmienky poskytovania služieb v priestore EÚ.
Poslanie systému kvality v spoločnosti
Systém kvality plní poslanie v dvoch navzájom sa podmieňujúcich oblastiach:
1. Uľahčuje vzťahy medzi zákazníkom a dodávateľom (externé zabezpečovanie kvality)
- prispieva k odstraňovaniu technických a organizačných prekážok,
- zvyšuje konkurencieschopnosť poskytovaných služieb,
- chráni zákazníka a zvyšuje jeho dôveru voči poskytovateľovi služby.
2. Prispieva k neustálemu zlepšovaniu kvality organizácie (interné zabezpečovanie kvality)
-
- pomáha vytvárať súlad v jednotlivých činnostiach organizácie,
- definuje procesy v organizácii a ich vzájomné vzťahy,
- pomáha znižovať prevádzkové náklady,
- pomáha hodnotiť úroveň organizácie voči medzinárodným kritériám,
- pomáha identifikovať potreby zákazníka,
- podporuje ďalšie vzdelávanie zamestnancov.
Prínosy zavedenia systému kvality pre organizáciu
Systém kvality podľa ISO 9001 prináša k poskytovanej službe pridanú hodnotu, ktorú môžu vnímať:
a) zákazníci a koneční užívatelia formou
- splnenia svojich požiadaviek
- spoľahlivosti
- dostupnosti v pravý čas
- dlhodobého udržania požadovanej úrovne kvality
b) pracovníci vo vnútri organizácie ako
- lepšie pracovné podmienky
- väčšie uspokojenie z práce
- vyššiu bezpečnosť a ochranu zdravia
- lepší etický prístup a morálku
c) majitelia a investori
- zvýšenou návratnosťou investícií
- lepšími prevádzkovými výsledkami
- väčším podielom na trhu
- zvyšovaním ziskovosti
d) dodávatelia a partneri
- stabilitou vzťahov
- nárastom rozsahu spolupráce
- dobrým partnerstvom
e) spoločnosť ako
- záruku udržateľného rozvoja spoločnosti pri zohľadnení právnych a etických požiadaviek
- zlepšovaním záruk bezpečnosti a ochrany zdravia
- znižovaním nepriaznivých vplyvov na životné prostredie
Prečo práve teraz?
Ešte donedávna bol výkon technických kontrol v podstate monopolným poskytovaním inšpekčných výkonov, kde sa dalo vopred počítať s povinným, zákonom zabezpečeným „pravidelným prísunom“ klientov. V posledných rokoch však výrazne narástol počet STK a hustota ich výskytu spôsobila, že sa ocitli v konkurenčnom prostredí. Byť úspešný aj v tomto druhu podnikania už dnes znamená najmä získať zákazníka a udržať si ho. Šikovný a prezieravý manažér hľadá efektívne spôsoby, ako sa odlíšiť od konkurentov, ponúknuť klientovi niečo navyše a vzbudiť v ňom dôveru v kvalitné služby. Zákazníkom môže pri výbere pomôcť napríklad aj to, že organizácia má zavedený systém manažérstva kvality, má snahu poskytovať služby na patričnej úrovni, sleduje spokojnosť a požiadavky zákazníkov, a pod. Všeobecne platí aj to, že firma, ktorá vykonáva svoje činnosti v súlade so systémom manažérstva kvality, je hospodárnejšou a efektívnejšou. Súčasne rastie aj zodpovednosť, motivácia a záväzok všetkých zamestnancov. Okrem toho certifikovaný systém manažérstva kvality sa stáva čoraz viac požiadavkou verejných výberových konaní už aj v oblasti kontrolných služieb.
Ako na to?
Naším cieľom pri zavádzaní systému manažérstva kvality vo Vašej firme nie je zrušiť doterajší spôsob jej riadenia. Chceme Vám ponúknuť profesionálnu úpravu a doplnenie aplikovaného systému riadenia, poradiť pri realizácii postupov, ktoré sa osvedčili v podobných prevádzkach, ako je Vaša. Vieme primeranou formou vysvetliť Vaším zamestnancom význam a pravidlá zavedenia systému manažérstva kvality, ak budete potrebovať, budeme systém pravidelne aktualizovať a prispôsobovať vývoju vo Vašej oblasti podnikania. Naše znalosti a skúsenosti z oblasti výkonu technických a emisných kontrol vytvárajú predpoklady pre vhodné prispôsobenie požiadaviek medzinárodnej normy ISO 9001: 2015 špeciálne pre túto technickú, štátom regulovanú oblasť.
V súvislosti so zavedením SMK podľa ISO 9001 Vám ponúkame:
- Bezplatnú konzultáciu s odporúčaním najvhodnejšieho riešenia
- Odbornú analýzu súčasného stavu
- Spracovanie dokumentácie SMK na mieru
- Zaškolenie zamestnancov a manažmentu
- Vykonanie predcertifikačného auditu
- Formálne deklarovanie zavedeného systému formou vyhlásenia
- Asistenciu pri certifikačnom audite akreditovaného domáceho alebo zahraničného certifikačného orgánu
- Ďalšiu asistenciu, udržiavanie dokumentácie a postupov v súlade s normou formou interných auditov
Aká je cena našich služieb?
Cena produktu sa stanoví podľa konkrétnej požiadavky klienta na rozsah poskytnutej podpory a je závislá od:
- veľkosti prevádzky STK (PEK) – počet pracovníkov, rozsah služieb,
- požadovanej úrovne formálneho deklarovania – vyhlásenie, certifikát,
- stavu a úrovne zdokumentovania súčasného systému riadenia.
Pre vypracovanie konkrétnej cenovej ponuky nás prosím kontaktujte tu.